Back on track

Tjoho! Jag känner mig friskare, både i kroppen och själen. Promenad i solen, rött te och ett pass på gymmet har gjort det här till en dag full av vårkänslor. Bröstmuskler och övre rygg fick jobba idag och det var otroligt skönt att träna lite igen efter att ha suttit stilla en hel vecka. Sedan hem och äta fisk med zucchini, tomat, champinjoner och avokado och mera rött te (fjärde muggen för dagen, ooops!). Löpningen får nog dock vänta några dagar till så jag inte blir snörvlig igen, men tills dess ska jag gotta mig i min nya tidning med 164 sidor löpning.






Förresten, vad är egentligen definitionen på te? Rött te är ju inte te eftersom det inte kommer från tebusken men samtidigt kallas ju örtte för te? Detta gör mig smått förvirrad. Är det dryckesformen med blad som får dra i vatten som är vad som menas med te, eller är det bara blad från tebusken? Och vad ska man då kalla allt annat? Rooibos med kanelsmak är i vilket fall min favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0