Grannar, examen och misstänksamhet

Jag kommer ut från tvättstugan och rätt vad det är sticker det ut ett huvud genom en av de andra källardörrarna. Väluppfostrad som jag är så hälsar jag:

"god morgon!

"hej bor du här? I porten längst bort?"

"ja"

"ja, man vet snart inte vilka som bor här.."

"nej, jag kan förstå det"

"aja, men det är ju trevligt när det är snygga tjejer" *blink blink*


Detta kunde ju varit trevligt, eller möjligen tolkats som sexuella trakasserier men det känns som att jag nog kan rå på en gubbe med käpp 75+. Ränderna går uppenbarligen aldrig ur.

Inatt har jag drömt att jag tagit examen. Det hela firades med ett stort kalas hemma hos pappa. Bilden av folk i frack på pappas gård var mycket roande. Det fattades bara folk som spelade cricket på gräsmattan.
Som kontrast till detta så kan jag upplysa om att man tydligen inte får sätta in pengar på banken hur som helst utan att bli misstänkt för att vara en brottsling. "... och så vill jag ha en förklaring till varför du har så mycket kontanter." Det har väl inte hon med att göra? Ser jag ut som att jag skulle råna macken på väg till stan eller?

Det är ju tenta-p så idag har jag varit på banken, köpt nya skor, tvättat, bakat och ägnat mig åt lite symptomatisk städning. Det måste vara det bästa uttryck jag kläckt ur mig på länge, att städa symptomatiskt, bara för att lindra besvären så det ser lite bättre ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0