Paleodiet?

Jaså det var det här som behövdes för att jag skulle börja blogga om meningslösa saker igen - tenta-p och att bli lämnad ensam ett tag. Gud så tråkigt det är att vara själv och inte kan man sova heller.

Det är ju ett tag sen stenålderskosten var i ropet nu, men som vanligt är jag lite sen i starten. Kan det här vara något för mig och min knasiga mage kanske? Uppenbarligen verkar ju argumenten för att bara äta saker som levt naturligt klart vettiga och att man därmed lämnar ett mindre energiavtryck är ju kanon, och om man på köpte slipper en massa folksjukdomar är det bara att tacka och ta emot. Men det finns två motargument som jag inte kan säga emot; folk blev ju inte särskilt gamla på den tiden, vad har det för betydelse? Och sen så finns det helt enkelt inte tillräckligt med mat för att försörja alla människor på en sådan diet, ska man ta hänsyn till det eller vara lite egoistisk och bara sköta sig själv?

Men som tur är måste man ju inte bli någon slav under en diet, så min havregrynsgröt och proviva-frukost får nog kvarstå hur som helst. Och apropå det så är det hög tid för att koka en portion nu. God morgon!


Kan det vara så här min mage vill ha det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0