Jag glömde skriva en rubrik också

Jag vet att det här är något av en upprepning men jag är lika förundrad varje år, det finns hopp om vår och sommar.

Tre säkra vårtecken:
- De tvättar Shellmacken på utsidan
- Bosses glassbar har öppnat
- Jag vill hellre vara ute i solen än sitta inne och plugga.

Jag hade tänkt skriva det här första april och sedan trixa till det hela med något skojigt aprilskämt men jag är tydligen inte så uppfinningsrik vad det gäller sådana så det belv inget. Skillnad var det med en kille i min klass förra året som skickade ett sms till sin mamma och talade om att han kommit ut som öppet homosexuell, skulle hoppa av läkarutbildningen och flytta till sin tyska pojkvän. Kul kille, hans telefon gick varm i väskan under föreläsningarna den dagen kan jag säga. Nu har de dessutom sopat en del av cykelbanorna.

Cabaret Cartwright igår, sjukt roligt, sjukt mycket falskspelande munspelare men en trevlig tillställning, och att få med sig ett munspel hem är aldrig fel.

Arbetsintervjuerna hopar sig, tänk om jag visste vad jag ville, då skulle livet bli mycket enklare. Norge? Gotland? Söderbärke? Sommarlov?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0