Utebliven fest, mordförsök och överbliven kladdkaka

Ska inte du ha fest? säger folk. Jo, någon gång kanske, har varit standardsvaret i de två år jag bott i Linköping. Så nu när man flyttat till ny lägenhet och äntligen kan ha fest utan att störa någon annan nämnvärt så slår man till; Jag har fest på fredag, vill du komma? och tror ni det är någon som har tid? Nej, uppenbarligen inte. Så nu får man sitta här och känna sig bortprioriterad och tröstäta det kilo smågodis, chipsen jag köpte och kladdkakan jag bakat. Tur att Väs och prinsjägerskan kommer och ska gå och lyssna på Vinterdäck (tack för biljetten, men ni skulle inte!) i helgen iallafall, sen finns ju alltid min egen lilla godisråtta som gladeligen hjälper till med ätandet bara han kommer från jobbet. Fast jag har glömt köpa vispgrädde, det är illa.

Jag ska väl sluta klaga nu. Jag kommer ha sällskap av mina två bästa vänner och en civilingenjör hela helgen. Ikväll blir det säkerligen god mat och kanske lite sällskapsspel, massa tokerier och skrattande så man får ont i magen, imorgon står som sagt konsert på programmet och på söndag ska man tydligen bli utlurad på vilsespringning i skogen.

Hur kan man försöka mörda någon genom att köra in i sidan på bilen i en rondell?! Nej inte med en rondell, det hade jag förstått, utan i en rondell, en sån man kör bil i. Det skedde en olycka i stan igår som polisen nu tydligen klassat som mordförsök, men verkar inte det lite väl otroligt? Jag menar, hur ska man få det att klaffa och se ut som en olycka? Man kan ju inte gärna stå i rondellen och vänta på den andre och tidsfönstet när man kan köra på någon för att åstadkomma en så kraftig kollision måste vara väldigt litet. Det skulle man kunna räkna på om man hade tid och lust.

Jag måste få gnälla lite över en sak till, kan inte folk lära sig ha lite framförhållning? Man kan inte räkna med att jag ska ha tid att ställa upp och jobba en hel eftermiddag och kväll om man frågar tre dagar innan. Folk måste väl förstå att man hinner boka in annat då och inte bara sitter hemma och väntar, eller?

Nog med klagomål, nu ska vi hoppas på fler OS-medaljer och fint väder!

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Är det obligatoriskt för busschaufförer att röka? Är det ett anställningskrav eller börjar de att röka för att ha något att göra på rasten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0