Saker man borde, saker man gör och saker man inte vill

Jag borde verkligen blogga.

Har tänkt på det så många gånger men det blir liksom inte av. Istället sitter jag och läser vad alla andra skriver och förundras över vad som händer i deras liv.

Kanske kan jag skylla på Per, kanske inte. Kanske är jag bara en sådan människa som aldrig riktigt får något gjort, som bara skjuter upp och senarelägger, ursäktar sig och tänker att det kan jag göra sen. Jag vill inte vara sån!

Jag har iallafall flyttat (det blev av till sist), börjat träna igen (bra jobbat!) och pluggar för fullt till tentan (oklart om jag förstår något dock).

Frågan är om inte detta också bara är ett sätt att ursäkta att jag inte tagit tag i alla delar av mitt liv. Varför blir man alltid en sån människa man säger att man aldrig ska bli? Kan det vara så att det är för att man omedvetet ser drag hos sig själv som man inte gillar och därför måste påpeka att man inte ska bli precis just på det sättet? För övrigt anser jag att man bör vara försiktig med begreppen 'alltid' och 'aldrig'.

Nu har jag ju faktiskt skrivit något och att ta tag i alla saker känns inte riktigt lika viktigt när man är lycklig.

Kommentarer
Postat av: E. Riley Page

Godmorgon!

2008-08-07 @ 06:58:03
URL: http://cyanatra.blogg.se/
Postat av: Anna W

Härligt att du börjat blogga igen! Det är skönt att veta att fler än jag har för få timmar til tentan, att utbildningen inte verkar ha ett uppnåeligt slut, och att det är lättare att skjuta upp än att ta tag i saker (fast ska jag vara helt ärlig så trodde jag aldrig att du skulle ha dom problemen). Hoppas du lyckas med tentapoängsjakten!

2008-08-10 @ 09:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0