Mycket vatten under broarna...

För att citera kära Iselou, det är en och en halv evighet sen jag skrev. I denna livsomvälvande stund är det dock dags. Hade en massa saker att skriva om, men allt känns inaktuellt nu och alla kluriga funderingar är som bortblåsta.

De senaste dagarna har varit minst sagt omtumlande och mycket vatten har runnit under broarna. Självkänslan har kapats vid fotknölarna, kognitiva stridigheter har ägt rum mellan intellekt och emotioner och vissa beslut har fattats. Nu ska jag bli en bättre människa, allting händer av en anledning och istället för att klaga borde man använda all energi till något bra.

Klockan är nu 04.02 och jag sitter vaken, men livet känns okej. Lidingöloppet stundar, det kommer gå tungt men runt ska jag. Vi får hoppas att vädergudarna känner lite barmhärtighet och inte tänker dränka oss helt eftersom jag glömt skicka min ansökan till Norrköping. Hur som helst, packningslistan är skriven, träningskläderna är tvättade, längtan börjar infinna sig och jag har just samlat mina negativa känslor i ett hörn av mig för att använda som bränsle, det måste vara det bästa man kan göra av dem och ett bra komplement till pastan.

Sitter och lyssnar på Winnerbäcks nya skiva (jag vet hundratals bloggare har skrivit det idag), som inte heter "vatten under broarna" utan "Daugava", och den är underbar, angingen negativ men gör mig lugn och glad. Den är hur som helst hörvärd.

Det jag saknar nu är en kram så dagens (nattens?) uppmaning är att kramas mer. Alla mår bättre av värmen och närheten i en kram. Dessutom vill jag slå ett slag för höstens mysighet med mörker, färggranna löv och ruggiga kvällar som är som gjorda för att tillbringas i goda vänners lag.

Mer uppdateringar kommer om jag har några läsare...

Kommentarer
Postat av: Thomas Wiberg

Känslan av att sakna en kram känner undertecknad också igen. Ingen behaglig känsla, men undrar varför det ska vara så svårt att kramas och ge lite mer värme till varandra..

Men samtidigt är man så fin (läs feg) att man inte spontant kramar en kompis (som man inte känner tokbra) bara för att visa att man bryr sig och sprida värme, det kan ju verka som man bara är ute efter en sak (läs sex).. måste bli bättre på det här! För fler kramar i världen skulle säkerligen både öka trivseln och minska våldet. :-)

Kram!

2007-10-20 @ 11:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0