Iakttagelser från sjuksängen...

Okej, riktigt så illa är det inte, men jag kan upplysa alla om att min lägenhet upplevs som fruktansvärt tråkig efter två veckors icke-görande i den. Historian om min lunginflammation innehåller numera två läkarbesök, dubbla antibiotikakurer sinusitmedicin, en graviditetsanklagelse och en fruktansvärd massa värk och hostande, men jag är på bättringsvägen för idag är jag till och med hungrig, det är första gången på länge.

Tyvärr finns det ju dock inte så mycket att skriva om då det händer tämligen lite mellan sängen, toaletten och köket. Jag har inte ens några skumma drömmar att förtälja då jag har haft svårt att sova på grund av hostan som gärna eskalerar när jag ligger ner. Så tiden har slagits ihjäl med att terrorisera folk på msn, läsa lite lite, lyssna på allt skräp på tv och att stirra in i väggen.

Jag har lyckats ta mig igenom boken "Den hemlige kocken" (nej inte den nakna) under veckan iallafall. Ett stort utlägg om alla tillsatser som finns i den mat vi äter och som ingen ännu vet hur de påverkar kroppen. Däremot är klart att Angies hjärna påverkades av boken då det under gårdagen tog cirka en timme av förpackningsvändande på Hemköp för att komma hem med något som skulle bli dinkellimpor med frukt och nötter. Det visade sig iallafall att det var värt slitet för brödet blev jättegott men jag får nog lägga upp någon rutin för vad jag ska handla så jag inte blir alldeles villrådig.

Nu ska jag ta och göra mig en smörgås av mitt nyttiga dinkelbröd och gammaldags messmör helt utan tillsatsämnen och se om man kan göra någon nytta idag sen. Ikväll blir det bio troligen, om jag inte ska låta som att jag har KOL och störa hela salongen.

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0