tjihoo!

Sköna maj välkommen hit!

Glädjehormoner i massor, även utan endorfiner (nåt som kanske kan åtgärdas imorgon). Har pratat av mig masa med flickan i mitt liv och gjort en massa bra saker idag. Man skulle nog kunna säga utan att överdriva alltför mycket att jag mår prima en kväll som denna, förutom ett visst kliande efter headsetet i örat.

Idag har jag kommit till en ny slutsats vad det gäller mig själv - jag är bakberoende! Nej inte av rumpor, även om de kan vara fruktansvärt trevliga de med. Men mitt beroende ligger i att baka saker, kakor, bröd, paj, pizza, tårta, vad som helst. Det är som terapi att få mäta upp saker, blanda ihop dem och se dem förändras till gastronomiska upplevelser i ugnen. Är inte alls lika förtjust i att äta det men utrymmet i frysen är ju begränsat så vad gör man inte. Idag har det iallafall blivit några nya chokladkakor och gamla (nej nybakade) hederliga kanelbullar, jag som skulle plugga.

Nu är det officiellt, jag är kär! Tyvärr är det av den sorten som är obesvarad, faktum är att han inte ens skulle märka av mig om jag så slängde mig framför fötterna på honom. Det finns ingen poäng i att skicka kort eller blommor, inget nummer att ringa, inga tillställningar att gå på eller fönster att titta genom för att få en glimt. Jag kommer få sitta här i min ensamhet och tråna och njuta av frukterna av hans arbete. Men all kärlek är väl bra kärlek. Om jag i mina drömmar träffar honom kommer jag fråga "why not take all of me?" och han kommer svara "I did it my way". Frank Sinatra har just flyttat in i mitt hjärta på riktigt.

Nu vill jag bara somna i en famn och ha någon annans hjärta att lyssna på (utan att fundera över klaffljud och systole och diastole och blåsljud) så vore den här dagen perfekt, men man kan inte få allt. Kikar lite mer på biljarden istället, lyssnar på Frankie boy och njuter av att bara vara glad. Alla eventuella bekymmer som vill tränga sig på hänvisas till kön runt knuten framför den gröna plastbehållaren på hjul.

Godnatt mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej du! Jag lovar (!!!) jag har inga BAKTANKAR med den här kommentaren, men jag har en stor frys du gärna får fylla med diverse läckerheterna! Känner inte alls samma tillfredsställelse av att behöva kladda och få mjöl över hela mig. Kanske också beror på att jag nästan alltid misslyckas eller gör något så smart som stoppar fingrarna ner i matberedaren när visparna krånglar... Ouch!

2007-05-02 @ 07:24:19
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0