Tidsfördriv

Första dagen i resten av mitt liv, idag skulle jag ju vakna som en ny människa. Det misslyckades, men jag kanske är en lite starkare och visare människa iallafall.

Nej men jag har tråkigt så jag skriver väl ett inlägg till, oavsett om någon tänker läsa det eller inte. Jag skulle ju kunna utnyttja tiden till att plugga, men det är väl överskattat? Jag har ju ändå redan hunnit tvätta vinterjackor, städat undan, diskat, vattnat blommor, sorterat papper, gjort iordning fruktsallad och tagit fram mat till lunchen. Dessutom borde jag gå på en promenad strax, men skriva först. Sen är jag nog redo att börja plugga.

Vaknade på ett strålande hurmör till solsken och fågelkvitter, det kan ju knappast bli bättre. Dock har man väl kanske sovit lite för lite eftersom det var massa roliga människor online på msn igår och jag är en sällskapssjuk liten flicka, somnade väl vid halv två iallafall. Just det jag har en film att titta på sen också, skoj skoj.

Fick förslaget igår om att sova på köksbordet, det skulle ju vara skoj, särskilt om min kombo kommer hem mitt i natten och hittar mig sovandes där, då lär han bli så rädd att han säger upp lägenheten och flyttar. Men sova på bord? Det har jag nog inte gjort sen jag var sex år och på 50-årskalas i Östersund då man blev nerbäddad under massa jackor när man blev trött (jag har alltid varit ett snällt och tacksamt barn att ha med sig), med undantag för nån rast eller kemilektion på gymnasiet när man ledsnat ur och sov på bordet i uppehållsrummet eftersom kompisarna ockuperat alla soffor.

Förresten, såg att Bosse Bildoktorn kommit som sällskapsspel, vad handlar det om? Får man med en gammal rostig 245:a och en skiva med motorljud då eller? Nåja man ska aldrig sluta förvånas.

Jisses vad hungrig jag är, magen låter som Etna på dåligt humör. Alla som varit i närheten av mig när jag varit hungrig eller mätt eller, ja i vilket tillstånd som helst, vet att den brukar kunna underhålla rätt friskt. Allra roligast tycker den det är att föra oväsen under föreläsningar när alla sitter tysta och försöker förstå vad tokern längst fram i salen egentligen pratar om. Det är ett underbart tillfälle att kräva lite mat eller bara försöka konversera med andra magar runt omrking. Men det är ju bra, alltid roar man någon.

Kom ihåg nu alla som vaknar och är bakfulla, det är inte så kul att vara full egentligen. Så kan jag passa på att vara lite skadeglad (det är bara en täckmantel egentligen är jag alldeles för snäll för det) =)

Nu ut på promenad eller filmtittande, promenad/filmtittande/promenad/filmtittande... *beslutsångest*

Kom ihåg att vara glad! och om ni inte är det, be en kompis skriva en låt om er att lyssna på så ordnar sig allt.

tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0