Medvind?!

Vaknade i morse och mådde minst sagt uselt övervägde en lång stund att ligga kvar i sägnen för att undvika svimningstendenserna. Funderande hade till slut dragit ut så mycket på tiden att jag var en halvtimme sen till föreläsningen och fick köpa frukost på skolan. Väl där blev jag inte så långvarig utan gick hem före lunch. Efter lite sömn, typ hela eftermiddagen och en långpromenad kändes det bättre.

Kvällen har tillbringats i sjukgymnasternas lokaler med ömsesidigt utbyte med Proppi. Jag lånade ut min leder för hennes ledundersökning och hon bidrog med lite anatomikunskap till mig, har lärt mig flera muskler och det är ju mer än på länge.

På ett staket i lasarettsbacken sitter en massa omaka vantar på varsin stolpe, det ser ut som en massa söta händer som vinkar åt en när man kommer förbi på morgonen och gör en lite gladare iallafall. Jag misstänker numera, med tanke på antalet vantar som ökat drastiskt, att folk sätter dit några med flit och att inte alla råkar tappa sin vante just där. Men vill ni bidra till Angies vardagliga lycka så donera gärna en vante.

Dagens ros går till vinden på Malmslättsvägen som, kors i taket, blåste åt mitt håll en gång idag, det måste vara första gången i mannaminne. Jag funderar allvarligt på att sätta in en dagens ros i Corren men då kanske vinden får storhetsvansinne istället.

Möttes nu när jag kom hem av en mycket trevlig syn, min kombo städade i köket. Det är superbra, innebär att jag inte behöver oroa mig för det den här helgen.

Nu ska jag ta min tentapanik och krypa till kojs, det har varit en lång dag.

Kommentarer
Postat av: imre

på tal om medvind... för första gången under mina snart 8 år här i staden så blåste det medvind åt båda hållen när jag cyklade till träningen. Det vanliga är ju att det alltid är motvind vart man än ska även om man vänder tvärt om på stället. Istället hade jag vinden i ryggen hela vägen samtidgt som mötade trafik tycktes ha de samma, de svishade fram i alla fall väldigt lätt i högfart och med feta leenden på läpparna. Är det en revolution vi är upp mot? Heja heja!

2007-05-15 @ 22:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0