torsdag, tror jag.. nej fredag är det.

...Jag är lite vilsen i almanackan nu, det enda datum som existerar är sjunde juni.
Har varit på en promenad i regnet igen, det är så skönt. Man kan komma till såna livsavgörande beslut. Jag känner mig lite tom, men det kommer att bli bra, så småningom, jag är på väg åt rätt håll.

Varje morgon kan man se resterna efter slaget i Rydskogen. Överallt ligger det små stackars överkörda och nedtrampade skogssniglar, man tycker nästan synd om de få stackars överlevande som krälar omkring och tappert försöker ta sig tillbaka till skogen från cykelbanan. Man förvånas nästan över att det är likadant varje morgon, hur många sniglar kan det finnas och borde de inte lära sig någon gång?

En sak är säker, det råder ett stort överskott av röda regnjackor i den här stan, av de 25 jag mötte ute var säker 15 röda. Förvånande. Är det ett tecken på att det varit rea på dem eller på att folk inte vill vara tråkiga och ha svarta eller gröna regnkläder? Om tanken var att sticka ut så gick det tyvärr inte så bra. Jag är iallafall fullkomligt nöjd med mina två regnjackor - en svart och en grön.

I sista korsningen på vägen hem låg en övergiven skalad potatis. Vem tappar en skalad potatis? vad gör den ens ute på cykelbanan från början? Livet har mycket roliga överraskningar för en ibland.

Ett tips från en handledare till klassen var att konsumera betablockerare under tenta-p, då blir man lugn, sänker blodtrycket och kan koncentrera sig på det som är viktigt istället för att ödsla energi på att oroa sig. Så varför ingår inte ett recept på dessa underverk när man antas till läkarutbildningen?

Vem vill titta på fotbollsmatchen med mig imorgon? Jag behöver sällskap.

Ursäkta allt dravel, men för tillfället är mitt liv ganska händelselöst, jag bara pluggar till tentan. Ska trampa bort och hämta min MF-tröja sen så jag får något nytt att mysa runt i.

Kommentarer
Postat av: imre

så det var där den var??? Jag stod o skalade potatis med terassdörren öppen för o lyssna på regnet när telefonen ringde. Jag gick i svarade och när jag komm tillbaka så svar det bara tre av fyra potatisar kvar :/ Den måste ha sett sin chans o stuckit, vänta bara tills jag får tag i han.
Vad är MF? miss femail, missanpassade flickor, mycket fertil, malins fiol, mera fotboll....?
För sälskapet absolut, om man får läsa mellan raderna på fotbollen =)

2007-06-02 @ 13:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0