Indianer och virus i Tolvsbo

Snörvel, gråt och nys.. usch vad det är jobbigt att vara allergisk, man känner sig toksjuk fast man egentligen inte är det. Ögonen är alldeles svullna, man ser ut som att man inte sovit på tre veckor, näsan rinner och man är allmänt orkeslös. Vem uppfann sånt här elände?

Jag ska börja med att be om ursäkt för mitt eviga struntpratande i denna blogg, men det är ju kul att höra att folk faktiskt läser den. Fortsätt med det! det är en order. Jag kanske kan bortförklara mig lite med att det snurrar alldeles för många tankar i mitt lilla huvud för att jag ska kunna sortera ut det som är viktigt och intressant från alla andra virrigheter.

Jag tog mig en promenad idag med lite lustiga upptäckter. För det första var min promenadväg kantad av indianer (?) som spelade och sjöng och var ute med sina hästar. Det var fransar, fjädrar, ansiktsmålningar, amerikansk brytning och hela paketet. Efter en stund mötte jag ett gäng barn i skolåldern och det hela fick sin förklaring i att kollobarnen hade någon sorts aktivitetsbana. Men det hade ju varit betydligt roligare om kommunen bestämt sig för att skänka lite mark till ett indianreservat här hemma i byn.

För det andra har jag sett ett livs levande virus, iallafall om man ska tro på det man ser i En Cell-sam Historia. På marken låg ett litet kryp och krälade runt och det såg precis ut som de gröna virusen i barnprogrammet, bortsett från de onda ansiktsuttrycken. Men något sånt ville jag inte bli smittad av, det såg så stort och läskigt ut så jag skyndade mig hem igen.

Idag har jag faktiskt börjat plugga lite smått men jag har ju satt den allvarliga starten till måndag så fram till dess blir det lite sporadiskt läsande för att rota fram rätt minnen i hjärnan, det är en otrolig röra där. Dessutom är det ett under hur man kan bli så trött av att inte göra någonting, i den här takten verkar det nästan som en bra idé att strunta i att sova om man ska få något pluggande gjort.

Inte var man nå hjälpt av att läsa Aftonbladets artiklar om hur man fångar drömprinsen heller, det enda de hade att komma med var att vara kvinnlig och vem visste inte det. Det är ju det man får lära sig näst efter att pussa grodor på dagis. Ge mig ordentliga, användbara råd tack, annars får jag snart köra grottmansmodellen och klappa till nån och släpa hem i håret, men problemet är att jag föredrar korthåriga killar.

Jag vill springa i skogen, måste hitta något bra ställe att göra det på så alla som har en stig över kan ju höra av sig, Stigar går också bra. Men nu är det dags att sluta innan det här inlägget blir för långt det med, men det kanske redan är för sent, det är så sant som det är sagt, jag är hopplös.


Kommentarer
Postat av: Louise

Ugh! Jag är helt för indianreservatet! Kan inte polis Angie och polis Lollo köpa lite land och sen skriva ett brev till nån indian i USA och bjuda in? :D.

2007-06-29 @ 07:58:55
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0