Återseenden, handväskor och skentandvärk

Jaha, så sitter man här mitt i natten och kan inte sova - igen! Har till och med läst i Greiders bok utan att det hjälpte, men jag fick iaf känna mig hemma en stund, träffsäkrare skildring av min uppväxtbygd får man nog leta efter.

I morse konstaterade jag att sommaren tagit tvärslut när jag cyklade mot US, det kändes nästan som att vantar hade varit på sin plats. Nästa gång jag saknar det ska jag nog låna ett par udda från staketet i lasarettsbacken för där är det gott om dem, kanske rentav kan hitta någon som är min.

Har varit och hälsat på min gamla klass idag, det var inte utan vemod kan man säga. Jag vill också läsa vidare och framför allt kommer jag att sakna dem. Fikade en sväng med flickorna vid lunchtid, jättekul att se dem men jag kände mig utanför i diskussionerna kring vilka böcker som behövde inhandlas för den här terminen. Dessutom var det lite jobbigt att förklara för alla varför inte jag skulle vara med. Jag antar att min självkänsla har fått sig en större törn än jag vill kännas vid av att misslyckas med tentan igen, men en dag ska jag klara den jag också. Tänk bara vad hemskt om man tappar kontakten med alla underbara människor.

Dagens konstaterande är ändock att kvinnor fortfarande måste vara samlare, varför skulle vi annars gå runt med en massa saker vi väldigt sällan behöver i en handväska hela dagarna? Det vore ju mycket smidigare att bara stoppa nycklas, telefon och plånbok i fickan som alla rörliga män gör, eller? För det finns väl ingen rimlig förklaring till att man i min handväska brukar kunna hitta allt möjligt från saxar och ficklampor till tepåsar och trosor. Och det värsta är att jag inte är själv, de flesta tjejer är så verkar det som. Det ryktas om att kvinnors handväskor brukar kallas för verktygslådor i maskulina sällskap och jag är nog böjd att hålla med, 1-0 till killarna! Men jag säger som jag brukar, de kan vara bra att ha någon gång.

Sitter här och funderar om man kommer somna alls inatt, annars blir det tungt med tre timmars föreläsning imorgon eftermiddag. Dessutom har jag skentandvärk, sån där tandvärk som hoppar runt mellan olika tänder hela tiden. Hade det suttit i huvudet hade det nog kallats spänningshuvudvärk säger väset, men där är så tomt så där känner jag inget. Man borde nog ta vara på den här tiden och göra något vettigt, typ fylla i studieuppehållsansökan (nytt hänga gubbe-ord) eller skriva sin återhämtningsplan för T1 men jag törs inte förlita mig på vad jag kan åstadkomma den här tiden på dygnet. Jag blir bara ledsen och arg över att inte kunna sova. Jag som varit så glad hela dagen, förutom lite deppighet i samband med klassens upprop då.

Jag vill gratulera alla människor som ska skaffa barn, undrar om det är en ny babyboom på g och vad den i så fall beror på. Jag menar vi har ju mer tv-kanaler än nånsin, så folk borde väl ha något bättre för sig. eller är det ett sätt att bevara miljön att sluta använda kondom? Nu ska detta inte tolkas som något negativt, faktum är att jag tycker det är jättekul att mina vänner skaffar barn, jag är bara en smula avundsjuk i kanten.

Jag jämför mig själv med folk alldeles för mycket, det borde jag sluta med ögonaböj! Men det är svårt, ännu svårare är det eftersom man är en ond människa som blir glad av att inse att folk inte är så fina och perfekta som man minns dem. Usch vad jag avskyr mig själv för det här, men så är det. Om jag bara kan hitta nånting som är bättre hos mig så känns det genast bättre. Är jag konstig som tänker så? Jag skulle aldrig i mitt liv säga något till någon, det är ju bara mina inre demoner som prataroch en dag ska jag bli kvitt dem. Tiden på dygnet framkallar dessutom ännu mera dumheter så jag borde nog krypa ner i sängen igen eller gå ut på en promenad eller liknande, här kan man ju inte sitta hela natten.

Söta drömmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0