Dags för personlig struktur

Som en hel del av er redan vet så mår jag inte på topp för tillfället, även om idag är en bra dag så har det senaste året varit lite tufft. Men nu börjar jag se ljuset i tunneln igen känns det som, behovet av att göra saker börjar komma tillbaka även om lusten för det inte än är vad den har varit. Vad jag behöver nu är ordning och reda, rutiner och vanor och att få se att jag faktiskt åstadkommer saker och gör något. Därför ska jag låna en idé från fröken Lorén som handlar om att bestämma sig för veckans och dagens uppdrag, helt enkelt att sätta upp mål för sig själv på både lång och kort sikt. Läs hennes inlägg här.

Jag tror detta kan vara bra för mig eftersom jag både kommer få saker gjorda och få svart på vitt att jag faktiskt lyckas med saker och kan göra det jag bestämmer mig för. Jag är ju annars expert på att planera men just nu är jag fruktansvärt dålig på att följa min planering - oavsett hur bra den är. Men nu ska det som sagt bli ändring, nu ska jag försöka att välja en sak (och inte tjugo, vilket det lätt blir) att göra varje dag och en sak att göra varje vecka så kanske kanske jag kan få lite struktur på tillvaron igen.

Morgondagens "att göra" blir att gå till biblioteket och hämta den bok som jag beställt för evigheter sedan men som fortfarande står där och samlar damm i hyllan.



Jag och många andra idag är så otroligt duktiga på att jämföra sig med alla andra och fokusera på vad man inte gör istället för på det man faktiskt gör, liksom på misstag istället för på det man lyckas med. Det är dags att sluta med detta och vara lite mer positiva! Jag vet att alla hört det förut, men det verkar inte som det kan upprepas nog.

Det är väl lika bra att skriva en plan för kommande vecka när jag ändå är igång och sedan ska jag snöra på mig joggingskorna för nu har det slutat vräka ner snö från himmelen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0