Om söthet...

...kan till skillnad från "Om skönhet" och "Om fulhet" inte köpas i bokhandeln.

Jag har kommit på att jag använder ordet söt väldigt ofta. Inget ont i det, det är bara positivt laddat och menat även om vissa (läs: Per) inte alltid tycker att det är så roligt att få på förteckningen över personliga egenskaper.

Men apropå söt och apropå nästan-krocken i förra inlägget så är ju pensionärer otroligt söta särskilt om de har rollator eller cykel med sig. Man får då bortse från de som bara är griniga och gnälliga och misstror en bara för att man är ung och inte tror att man kan göra något gott. Det bodde en jättegammal och minst lika söt gumma i vår trappuppgång förut, men nu har hon flyttat för att lämna plats åt en tjej i min ålder som jag typ aldrig ser. Hur som helst, damen i fråga var mycket pratsam och tyckte det var så roligt om man träffade på henne i trapphuset och pratade några ord. När jag först började vistas på Ulvåsavägen 9 så funderade jag över varför det var massa hjulspår i snön på gräsmattan kring husknuten och ett tag senare fick jag min förklaring. Det var så att den gamla damen var ute och gick med sin rollator varje dag, oavsett årstid, men eftersom hon inte visste hur långt hon skulle orka så gick hon varv på varv runt huset och den närmaste parkeringen. Bara tanken på det gör mig glad, hon ville verkligen komma ut, och jag har en känsla av att det oftast blev ganska många varv.

Under den senaste veckan har jag cyklat fram och tillbaka till Vidingsjö ganska många gånger och lagt märke till att GB-gubben utanför Lasses Livs minsann har gått och fått sig en söt, liten flickvän, hur kan jag ha missat detta?! Det kan väl kanske bero på att jag inte ätit en GB-glass på hur länge som helst (är det inte glass från Bosses får det vara). Tydligen heter hon Clovina och utgör med Clovve ett mycket näpet par. (för er som inte heller sett: http://nyheter24.se/nyheter/udda-nyheter/182179-gb-gubben-har-gangat-sig)

Döm om min förvåning när jag upptäckt att till och med wolrd of warcraft kan vara sött. Tack Anna! Man kanske borde börja spela...

Och apropå sötsaker igen så har jag idag ingått en sötsakspakt med mig själv - nu får det vara slutätet! Den ska under dagen även få tidsramar och bestämmelser kring kalas, bara jag kan komma överens med mig själv, jag är en mycket hård förhandlare.

Sist men inte minst; imorgon åker min söta Linda till Indien, jag skulle ju varit med men nu får jag klara mig själv i sex veckor, tur att Jenny återvänt till civilisationen iallafall.

P.S. Min svinkoppor är i princip helt borta nu - sweet! D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0