Beach 2009, moral och bananer

Jag har fått höra att det är dags att börja jobba på bikiniformen inför beach 2009 nu. Nu?! Nu vill jag ju sitta i soffan under en filt, lyssna på regnet som slår mot fönsterrutan, dricka te och äta kakor. När ska man annars få gotta sig?
Nej, det är bara att inse att det blir nog ingen beachform nästa år heller, om jag känner mig själv rätt så kommer nämligen fruktsalladen med vispgrädde och chokladkakor att segra över ett kolsvart och kallt löparspår. När ska man annars få vara ledig och bara slappa? Tur i oturen är väl att jag inte är så förtjust i att bada. Och om man inser det inte är någon idé redan nu så kan man ju lugnt luta sig tillbaka och småle för sig själv åt alla som kämpar i vår, eller? Dessutom hinner man äta många fler bakelser under tiden. 
Till råga på allt har en viss ingejör börjat prenumerera på Allt om mat vilket innebär att jag måste prova minst hälften av efterrättsrecepten.

Efter att ha läst lite texter om vårt moraliska ansvar och om världssvälten kan jag inte låta bli att fundera över varför folk är så benägna att hjälpa andra respektive strunta i saker beroende på om svårigheterna uppstår nära dem eller på andra sidan jorden. Visserligen kan man tala för eller emot precis vad som helst med moraliska argument om man bara vänder orden rätt, men visst är det ändå så att det gör lite ont att veta att man skulle kunna rädda flera människors liv med den ynka summa som vi ödslar på en fika på stan eller men att man ändå inte gör det. Vi verkar gärna vilja hjälpa andra så länge vi slipper offra något för oss själva och jag är skrämmande nog inte ett undantag, det händer allt för ofta att jag säger att jag skulle skänka pengar till ditten och datten om jag bara hade råd, eller inte levde på lånade pengar. Men jag ska definitivt, även om det också låter som en ursäkt, skaffa mig ett fadderbarn när jag blir stor, det vill säga när jag fått ett jobb.
Dock är det hela något som kan vara värt att ha i åtanke när man ser insamlingsbössorna på stan, man behöver inte offra mycket.
.


Jag har en till fundering, av betydligt mindre allvarlig karaktär, så här på morgonkvisten, kan man bli bakfull av bananer? För inte nog med att jag var förvirrad över vad klockan egentligen var när jag vaknade efter att bara ha ställt om några så har jag en molande huvudvärk. Detta utan att ha konsumerat någon alkohol, dock åt jag en eller annan banan igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0