Tidstypiska bekymmer

Jag har otur med tidsrelaterade saker just nu verkar det som.

Min pulsklocka har inte velat visa mig varken tid, puls eller något annat på länge nu oavsett vad jag tryckt på för knappar eller hotat den med. Så följdaktligen har jag dragit slutsatsen att batteriet behövde bytas, ett nog så lättåtgärdat problem om man bara kan komma ihåg att köpa ett nytt när man är på stan. Men så igår så räckte det tydligen med att Sommarskon petade på den så började den fungera hur bra som helst, det gick till och med att ställa in alla funktioner som jag aldrig någonsin fått igång. Eftersom vi använde samma instruktioner kan det väl troligen bara innebära att det tidigare har varit skit bakom tangenterna, illa!

Mitt andra tidsrelaterade missöde berör OS. Jag hade gladeligen gått runt halva dagen idag och sett fram emot att få ligga i soffan och kolla på landslagsfotboll som paus i pluggandet, hade kollat vilken tid matchen skulle visas och längtade för fullt. Allt var frid och fröjd tills jag efter lunch fick veta att matchen redan varit. Tidsangivelsen var rätt men ändock så fel. Hur skulle jag kunna veta att en svensk sida visade tid för matchstart i lokal tid (dvs. klockan 17 innebar att matchen visades 11 på svensk tv)?! Så nu är det väl bara till att ställa in en klocka på Pekingtid och spika upp ett program med alla tv-tider brevid och hoppas på att det blir rätt i fortsättningen. Sverige vann ju iallafall, alltid något att glädja sig åt.

Det tredje och regelbundet återkommande tidsproblemet är att jag inte vet hur jag ska hinna med allt fram till tentan, det är för mycket som ska in i hjärnan, inget verkar vilja fastna och alldeles för få dagar kvar - precis som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0