Kändismatch, lärarstudenter och småbarn

Tjohej!

Jag är i full färd med att ta en liten paus i tentapluggandet, äta lunch och gå in mina skor så jag kan lika gärna plita ner några rader här när jag ändå håller på. Tentan närmar sig med stormsteg men vår föreläsare var snäll nog att skära bort halva kursmaterialet igår när han yppade vad folkus på tentan kommer att ligga kring. Det värsta är att jag inte har en aning om vad jag kan och inte kan, men det ordnar sig väl även om det inte är oceaner av tid kvar längre. Men som alltid: det finns ALLTID omtentor.

Igår var jag och kollade in Jockes talang på fotbollsplanen, när FCZ gästade staden och spelade mot Linköpings "kändislag" bestående av borgmästare, några gamla avdankade direktörer, en fotbollsmamma och en och annan pojkspelare. Det var en ganska gemytlig tillställning på Folkungavallen som dock inte bjöd på fotboll av någon högre klass, men vad gör väl det när läktaren är full av trettonåringar som är fascinerade av att se någon som brukar vara på tv. Inte hade denna stad några fotbollshuliganer eller något läktarvåld (om man bortser från alla som trampade mig på fötterna) att bjuda på heller trots två publikvakter och ett derby som gick av stapeln efter kändismatchen. FCZ höll hårt i trenden att förlora iallafall men allas vår Britney gick iallafall hem med ett pris för "matchens bästa lirare" skänkt av duka. Var det en vas eller en ljusstake Jocke? En eloge ska iallafall killen som förstärkte Z-laget ha, jag har aldrig sett någon spela fotboll på kryckor förut, men det gick ju kanon, fast han bara hade en fot att skjuta med.

Rätt vad det var under matchen kom det en liten kille och knackade mig på ryggen, jag vände mig om och möttes av en leende knodd på knappt två år. Varför dras alla småbarn till mig?

Annars händer inte mycket häromkring, har varit på skolan och pluggat och stört mig över att alla lärarstudenter är överallt och alltid syns och hörs. Frågan är om de är otroligt många eller om de lyckas vara på flera ställen samtidigt.

Nu blir det mer plugg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0