Toner från sångfågeln

Hej och välkomna till dagens avsnitt av "Säg det med en sång"! Det finns nog inte många ämnen det inte skrivits en låttext om, ibland måste man bara gräva lite djupare i arkiven för att hitta dem.

Alla ni som tycker det här ser långt och maffigt ut och mest liknar en C-uppsats kan läsa lightversionen genom att hoppa över de kursiverade styckena.

2,5km utan ont i benet! Lyckan är gjord! Frågan är var man ska kanalisera all denna energi, det känns ju helt meningslöst att bara springa så kort, man hinner ju knappt börja innan det är slut. Jag saknar att springa långt i skogen, bara låta benen gå utan att behöva tänka. Känna hur blodet forsar genom kroppen, hur musklerna arbetar och hur alla problem lämnas kvar där flera kilometer bakom, Men att komma hem efter en kort runda är som att äta en knäckebrödsmacka när man är vrålhungrig, det gör bara suget ännu värre. Det känns som jag skulle kunna avverka flera mil på stört, men den som väntar på något gott. Synd bara att man inte fungerar normalt under tiden, men jag får väl stå ut med att vara lite konstigare än vanligt.

The tough of the track
With the wind
And the rain that?s beating down on your back
Your heart?s beating loud
And goes on getting louder
And goes on even more ?til the
Sound is ringing in your head
With ebery step you tread
And every breath you take
Determination
Makes you run never stop
Got to win got to run ?til you drop
Keep the pace hold the race
Your mind is getting clearer
You?re over half way there
But the miles they never seem to end
As if you?re in a dream
Not getting anywhere
It seems so futile

Run on and on
Run on and on
The lonliness of the long distance runner
*loneliness of the long distance runner*



Sanningen är denna, saker som är bra för en gör ont ibland.
I'll never let you see,
the way my broken heart is hurting me,
I got my pride and I know how to hide,
all my sorrow and pain -  I'll do my crying in the rain. 

Vissa människor saknar man fast man egentligen mest vill slippa dem. Vaknade i morse med en jobbig känsla av att allting var på väg att barka åt skogen lite som min far brukar säga: "vaknade i morse så var den dagen förstörd". Ibland tror jag inte det är bra att sova ordentligt, då hinner man drömma en massa saker man egentligen inte vill tänka på, det är lättare att udner vaken tid bara skjuta undan dem. Som vanligt tänker jag väl för mycket

Moves, I like to make ?em
Grooves, I like to shake ?em
Shake me from my troublesome mind
?Cause sometimes you?ll find
That I?m out of my mind
You see baby, I?m the worrying kind


Men den dåliga dagen artade sig bättre av föreläsningen om ben, benbildning och frakturläkning, Ja, jag vet att det låter tråkigt, men det som gjorde de två timmarna helt underbara var den otroligt sköna föreläsaren med enorm självdistans.
                          Det var så roligt jag måste skratta det kom en trekantig gubbe in...

Han är professor i ortopedi och nog den mest filosofiske medicinare jag träffat på nånsin. Föreläningen blev otroligt givande och underhållande och han lyckades till och med få mig intresserad av att bli ortoped, kors i taket. Det vore kanske skönt att slippa allt finlir, att bokstavligen spika ihop ben hela dagarna. Jag roade mig med att skriva ner lite citat under tiden, men jag vet inte var de är just nu.

Verkar bli mycket kul i helgen iallafall. Faktum är att jag tänker tjuvstarta helgen redan på torsdag med att gå på releaseparty på l'Orient, verkar blir mycket folk från klassen så det kan bli roligt. på fredag bär det av på lindyhop så då får man se om man har någon talang för det. Det ser ju iallafall otroligt roligt ut och musiken är kanon. Dessutom har jag ju nånstans en inre dröm om att börja dansa, både för att det är roligt och otrligt bra träning för smidighet, koordination och kondition. Jag väntar fortfarande på rätt tillfälle.

Oh I know that the music's fine
Like sparklin' wine,go and have your fun
Laugh and sing,but while we're apart
Don't give your heart to anyone
But don't forget who's takin' you home
And in whose arms you're gonna be
So darlin' save the last dance for me

Nu måste jag sätta mig och kolla på House, sen är det väl sovdags igen.. Just det en låttext om läkare hmm..
Ja! Den gamla dängan med The Who, Doctor doctor, får det bli, håll till godo.

Doctor, there's something wrong with me
My health is not all that it used to be
My heart is out of beat, I got chilblains on my feet
My eyesight's getting dimmer, I can't see

Doctor thanks for seeing me today, I'm glad,
I've got every sickness there is to be had
I had whooping cough last month
And today I've got the mumps
And tomorrow I'll catch chicken pox as well.

Doctor doctor doctor make me well
I've not got long to go now I can tell
Doctor doctor doctor make me well
I've not got long to go I can tell
I've not got long to go I can tell



Kommentarer
Postat av: imre

"vaknade i morse så var den dagen förstörd".
hahahahaha jag älskar din far!!!! det finns så mycket i honom som är så skönt som jag känner igen. Skratta så jag grät =)
sov så gott

2007-05-08 @ 22:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0