danssteg, regnfrisk luft och fågelkvitter

God morgon, två skuggor som ler

God morgon, dom tror att ingen ser
God morgon, när deras händer rör varann i ljuset som vaknar kan alltingbli sant 

God morgon, inte sovit en blund
God mrogon, och nu är staden så ung
God morgon, det är som om den lovar oss en dag full av det som vi längtade till 

Från fönstren kommer ljud som aldrig dör
Och alla vackra människor bara kör och kör
Allt folk på trottoaren dom har hittat alla svaren
Alla människor i baren sjunger lycka till med allt
Lycka till med allt

Med tanke på kvällens stundande musikjippo som man tyvärr ser varje år och mitt strålande humör som är kvar sen igår så tog jag mig friheten att ärligt stjäla några textrader ur Uno & Irmas melodifestivalbidrag. Jag längtar redan till hösten så jag får börja dansa.

Har varit på en morgonpromenad i den nyregnade friska luften, det enda mer man kunde önska sig i kombination med lugnet är lite solsken men man kan inte få allt, självklart passade jag på att öva på lindyhopstegen på vägen till de få andra motionärernas stora nöje. En helgmorgon som denna kan man inbilla sig att man är i paradiset, det är lugnt och skönt, inga stressade människor nånstans, fågelkvitter och alla dagliga bekymmer och världsliga problem känns så avlägsna. Nu sitter jag här med frukostmackan, en kopp te och med Mumindalen (brist på nyhetsmorgon) på tv.
Apropå tv så har de tydligen börjat visa Pip-Larssons på tv igen, på söndagar, äntligen börjar det bli lite ordning på svt. Det måste jag ju bara se, även om det är tredje eller fjärde gången jag ser serien.

Planen för dagen ser ut som så att jag först ska peta i mig frukosten, duscha så man blir människa igen och sen bege mig ner till centrum på födelsedagspresentsjakt. Sen blir det lite fika (läs mycket) i goda vänners lag och lite pluggande innan Schlagerfestivalen ikväll som ska avnjutas med ost, kex, vindruvor och allehanda andra godsaker. Det ryktas om en eventuell guldglittrig kroppsstrumpa och rosa fjäderboa också men vi får väl se hur det blir med den saken.

Det är mycket musik och dans just nu känner jag. Jag och Ingo kom på, under torsdagens skivsläppsfest med Helmut Jederknüller mit seinem Super Stereo a Gogo Orchester att vi nog borde börja spela ägg eller triangel med dem, för att få ha kråsskjorta och vinröd plyschkavaj, eller söka baletten eller blåset. Man borde ta upp klarinettspelandet igen, det är synd att den bara ligger och samlar damm, men en vacker dag ska jag bli seriös igen. För övrigt måste Helmut och grabbarna höras www.jederknuller.org.

Nu är det dags att ta tag i den här dagen

*dansar iväg*
Fly me to the moon and let me play among the star, let me se what spring is like on Jupiter and Mars...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0