Pannacotta och vilsna sexobjekt

Vilken dag först jobba, plugga och fördriva tiden på Hedgården vilket artade sig till en relativt händelselös dag om man bortser från världsrekordet i sms-skickande och den himmelska pannacottan som det bjöds på till efterrrätt. Vem har uppfunnnit en sådan underbar företeelse?

Sen har jag hunit inleda min karriär som sexobjekt, detta dessutom helt oväntat, genom att försöka vara smart och ta ut hojen och tvätta av den direkt efter hemkomsten från jobbet. Efter att man släpat fram hinkar, vattenslang och svampar och placerat sig mitt på gården lagom synlig för alla passerande samt grannarna så väljer himlen att öppna sig i samma stund som man börjat putsandet. Så där stod jag i hällregn, iklädd vit t-shirt och tvättade motorcykeln, det var bara hotpantsen som saknades. Återigen kan jag konstatera att man alltid ska roa någon. Jag får väl ta en repris när den ska putsas blank och fin någon dag.

Var och fikade hos grannen och emellan lekstunderna med lilla Ida hann jag inspektera kartor över min kära hemtrakt och se ut lite nya löprundor som ska testas samtidigt som min käre granne lovade att han kunde följa med, åtminstone på cykel. Sagt och gjort drog vi iväg under en regngrå himmel för en tur på tio kilometer. Eländet började efter en och en halv kilometer när himlen återigen bestämde sig för att den hade överskott på vatten och vi blev dyngsura. Efter en god stunds springande/cyklande och talande om livets alla (o)väsentligheter så började vi fundera på om vi verkligen var rätt, det började ta väldigt lång tid att komma runt sjön. Förvirringen växte och mina farhågor besannades när det visade sig att vi svängt av på fel väg och sprungit en lång omväg. Efter drygt 90 minuter återvände jag hem med trötta ben och skavsår. Men inget ont som inte för något gott med sig - jag orkade mer än jag trodde.

Det ryktas om restaurangbesök och grillning till helgen, kan bli trevligt värre. Det finns ju lite att leva upp till från förra helgen för att man inte ska känna sig besviken och uttråkad, men det blir säkert bra. Trevliga människor får man umgås med iallafall och att prova nya restauranger och gå ut och dansa känns inte heller fel. Grillandet ska våra stockholmsurprungna grannar tydligen stå för så då får man var alite familjesocial också och antagligen besvara alla hundra frågor om utbildningen igen, men det gör jag så gärna. Alla andra är så dåliga på att prata om mig så jag måste göra det själv.

Nu måste fröken ta sina ömma fötter och hoppa in i duschen så hon tar sig ur sängen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0