Solig morgon och lägeskoll

Vilken underbar morgon. Kan det bli bättre än när man vaknar pigg och solen skiner? Jag tvivlar. Det enda som saknas är att man skulle kunna äta frukosten i solen på balkongen.

Dags för uppdatering av hur det går med marsutmaningen. Tre veckor har gått, tio dagar återstår.

  • Träningspass: 14 (av 15)
  • Armhävningar: 300 (av 300) klart!
  • Plankan: 15min (av 30)
  • Utfall: 160 (av 250)
  • Burpees: 0 (av 200)
  • Löpning: 26km (av 70)
  • Två nya träningspass: Yoga
  • Veckans 30 min för mig själv: skumbad med levande ljus.
  • Två nya recept: Jambalaya, tekakor med kornmjöl och kummin. klart!
  • Två nya ingredienser: kornmjöl

När jag började med detta bestämde jag aktivt att inte lägga upp någon planering utan att ta det som det kommer. Detta visar sig nu att fördelningen mellan de olika delarna är väldigt ojämn. Men jag räknar kallt med att hinna med allt. Om man slår ut ett snitt skulle jag behöva göra följande varje dag:

1,5 minut i plankan
9 utfall
20 burpees
4,4km löpning.

Inga problem! säger Angie. Det enda jag är lite orolig för är dessa burpees som jag ännu inte kommit igång med, dags att plocka fram  envisheten kanske? Dessutom är jag ju sjukt sugen på att träna eftersom gårdagen blev en mer eller mindre ofrivillig vilodag.

Apropå utmaning så har jag läst att författarinnan till Äta Träna Kämpa klurar på en April-utmaning också. Var med vet jag, allt går att anpassa till sina egna förutsättningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0