Fredagsbad

Idag är det fredag och nu är det mycket prat om fredagsmys och vad det egentligen innebär. Jag har egentligen ingen aning, jag är nog ganska dålig på det egentligen. Jag och älsklingen brukar ofta vara tråkiga och trötta och gå och lägga oss tidigt, kanske efter att ha tittat på På spåret. Men! En gång i tiden hade jag en annan fredagstradition som innebar att pyssla om mig själv och min kropp, denna föll tyvärr i glömska när jag tog mitt pick och pack och blev student (studenter har annat att göra på fredagkvällar). Nuförtiden får jag ofta rådet att jag borde göra något mer för mig själv och skämma bort mig och belöna mig lite så nu ska fredagsrutinen återinföras. Fredagkvällar ska i fortsättningen innehålla

skumbad
hårinpackning
kroppsscrub
fotbad
fixande av naglar
insmörjning av hela kroppen

Så ikväll blir det först lite träning och sen ska jag bli som ny från topp till tå. Jag och många mer behöver bli bättre på att göra saker bara för oss själva, som får oss att må bra. Vilka är era bästa "skämma bort sig själv-tips"?


Kommentarer
Postat av: Anna W

Det låter som en alldeles underbar variant av fredagsmys! Jag skulle lägga till tända ljus, härlig musik och en go fruktsallad med granatäpple, vindruvor, banan, ananas, äpple och mango (riv över lite choklad och servera med en riktigt god gräddglass för den ultimata upplevelsen). Enjoy!

2010-02-26 @ 15:54:27
Postat av: Angie

Tack för tipset! Fruktsalladen ska jag komma ihåg till nästa gång, det här ska ju bli en tradition =)

2010-02-27 @ 15:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0