Torsdag, eller nej, onsdag var det visst.

Jag har just diskat min överstrykningspenna, en orange. Den är fortfarande orange, men mindre användbar. Det hade ju varit förståeligt om den blivit glömd i någon ficka och råkat hamna i tvätten, men så gör inte jag, nej jag diskar den - och jag har inte ens någon diskmaskin. Nåja, jag slapp iallafall förstöra några kläder.

Det är konstigt det här med trender. Det spelar ingen roll vad det gäller för område egentligen; man tror att man kommit på något annorlunda och nyskapande att överraska med men i slutändan visar det sig att det var "årets julklapp" eller "senaste nytt" eller "trendigast just nu". Aldrig är nya idéer mina idéer, det är lite deprimerande. Uppenbarligen är jag likadan som alla andra som bara omedvetet påverkats av reklamen/löpsedeln/skvallret och sedan gjort som någon som tjänar pengar på det vill, usch vad tråkigt. MEN om man ska dra detta till sin spets så kan man ju begrunda vad mer av mina åsikter och tankar som är påverkade av andra, har jag ens några egna åsikter?? Läskigt, det känns lite som i 1984 av George Orwell.

Idag har vi tittat i varandras öron, näsor och munnar. Läkarprogrammet är spännande ibland, även om vi inte hittade varken tvestjärtar, legobitar eller makaroner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0