Nya rön om tedrickande

Läste idag att man gjort en studie som visat att socialt utfrysta personer föredrar att dricka varm dryck, eftersom "de upplever omgivningen som kall" (kanske en något luddig förklaring men sen har jag ju inte läst hela den vetenskapliga artikeln heller, de kanske förklarar där). Om det är så så har jag goda nyheter att komma med, jag dricker mycket mycket mindre te nu än förut och mindre varm mjölk också för den delen. Sen om det har att göra med att det nyligen har varit sommar eller om det korrelerar med att jag faktiskt mår mycket bättre är ju lite oklart, men tedrickande har minskat iaf och jag brukar dricka det varmt - oftast.


Men idag tänker jag dricka te och äta vitlök och ingefära och slurpa i mig kan jang, ja i stort sett ta till alla huskurer jag känner till, förutom whiskeyn, för jag verkar ha fått en liten elak förkylning som ligger och smyger. Det måste vara världens sämsta tajming med tanke på att det är nio dagar kvar till Lidingöloppet, är jag förkyld då är det lika bra att stanna hemma, annars lär jag ändå inte orka runt. Men jag har ju betalat för det!!


Jag har inte tränat sen i torsdags och det börjar gå mig på nerverna, inte bara för att man skulle vara i toppform nu, utan för att man blir så lös i hullet när man inte tränar. Det i kombination med att solbrännan försvunnit för längesen gör att man får gå runt här hemma och känna sig som en välgödd säl. Och nej jag tänker inte bry mig om att det bara är jag som märker det, det är väl fullt tillräckligt, om jag märker det så är det en person för mycket.


Kommentarer
Postat av: Väs

Betyder det att du blivit en jäkel på att balansera bollar på näsan?

2008-09-17 @ 20:17:27
Postat av: Anonym

Nä va gulligt! Det vill jag se =)

2008-09-18 @ 21:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0