Må bra-låt och väntrum

Jag tänkte skriva ett långt och gnälligt inlägg om huvudvärk, illamående, strimmahandledare och dåliga dagar men så hittade jag en låt som spelats ganska flitigt på radion den senaste tiden på youtube. Man kan inte låta bli att bli glad av den, en riktig må bra-låt, lyssna själva: http://www.youtube.com/watch?v=im-v-KZZfww Nu kan jag höra den så ofta jag vill!

Fann mig själv vara den enda svenskan i ett väntrum igår och insåg då att jag aldrig, aldrig skulle vilja bli tvungen att flytta till ett ställe där jag inte förstår vad folk pratar om. Vanligen kan jag tycka att det är aningen oförskämt att högt och ljudligt prata på ett främmande språk så man uppenbarligen vet att folk runt omkring inte vet vad man säger (kanske beror det på att jag är för nyfiken men iallafall), men igår kom jag att tänka på vad jobbigt det måste vara att hamna i en situation där man faktiskt aldrig förstår oavsett hur mycket man försöker. Det är ju en sak om man åker på semester till ett annat land, då får man räkna med att allt låter som rena grekiskan, men tänk om man hamnar där mot sin vilja, utan att kunna hänga med på vare sig vad folk säger, skriver eller gör, vad hjälplös man måste känna sig. Dock anser jag fortfarande att det är lite onödigt att högt basunera ut sina samtal i ett väntrum även om folk runtomkring inte förstår språket men det är ju bara min egen åsikt om lugn och ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0