Rädsla och havregrynsgröt

Jag lider av en extrem rädsla, den dyker upp emellanåt när man är ute och går, ibland helt oväntat kan det tyckas. Det är så att jag upptäckt att jag är jätterädd för att tappa ner mina nycklar i en dagvattenbrun när jag passerar, så rädd att jag kniper om nyckelknippan så att knogarna vitnar. Tänk bara vilken katastrof om man skulle göra det, vad är man utan sina nycklar?

Man ska inte tro att det bara är när jag har nycklarna i handen heller, de skulle, enligt min förvirrade lilla hjärna, lika gärna kunna ramla ur fickan eller få liv och hoppa upp ur min stängda väska. Jag tänker så mycket på det att jag måste kolla flera gånger att jag verkligen har dem kvar när jag passerat dessa ondskefulla platser... är jag inte underlig så säg.

Dagens stora mysterium gäller havregrynsgröt. I hela mitt liv har jag fått höra, och många mer med mig är jag säker på, att gröt är bra frukost, att man står sig länge på det och att man slipper bli hungrig innan lunch. Idag är det bevisat att detta inte gäller, åtminstone inte för mig och min mage, jag har sällan varit så hungrig som idag kan jag säga, det verkar inte finnas någon gräns för hur mycket mat jag kan sätta i mig. Kan det vara så att min mage håller på att förvandlas till ett svart hål som snart kommer sluka mig och jag försvinner utom synhåll?

Våren är snart här med träning, fåglar och regn(?) så det är dags att försöka göra cykelbanorna lite osäkra igen.


Kommentarer
Postat av: weronica

hoppas du har en bra dag. :)

2008-03-12 @ 14:09:44
URL: http://hedvaalls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0