Morgon, utmaningar och radio

Okej, havregrynsgröten fungerar inte, men vi tampas vidare om morgnarna ändå, skam den som ger sig. Vad som däremot fungerar alldeles utmärkt när man ätit och vilat ordentligt är löpningen, nu längtar jag till 17:e maj. Men jag har då aldrig varit så hungrig som nu, är det någon som vet var Skalman köpt sin mat- och sovklocka?

Är det inte underbart att vakna av sig själv i gryningen och höra fåglarna kvittra så säg? Det gör att man bara längtar till den sommar som komma skall. Men innan vi är där är det massa saker som ska klaras av, utmaningar av varierande grad. Bland dem finns självklart Göteborgsvarvet, tentan och ett besvärligt födelsedagspresentsköp (oj vilket bra hänga gubbe-ord), men även såna triviala saker som att lära sig förstå något av kluddet på ett EKG och att ta sig till skolan i tid.

Jag har återupptäckt radion och vill starkt rekommendera denna låtande lilla manick till alla. Plötsligen kan man göra en massa saker samtidigt som man slötittar, eller ja slölyssnar då, på vad som händer i världen eller bara låter hjärnan sysselsätta sig med skvalmusiken så man slipper tänka. Nu skulle man ju kunna säga att detta är kopplat till att jag parkerat min tv i förrådet mellan cyklar, flyttkartonger och gamla jackor med bläckfläckar på, men det tiger vi om, okej?

Jag bara undrar när man slutade lyssna på radion mer än som bakgrundsljud på jobbet, en gång i tiden måste det ju ha varit samlingspunkten i hemmet. Det finns en massa radiokanaler att välja på dessutom, förutom det sedvanliga P3, till exempel lokalradion och de av min generation bortglömda P1 och P2 (det ska det bli ändring på). Trots detta saknar jag självklart lokalradion hemifrån byn, vad den nu heter nuförtiden, mer "hemma" än så blir det aldrig. Så nu uppmanar jag alla att lyssna på radion medan jag försöker förstå hur man sparar kanaler på stereon, alla som läser det här har ju iallafall tillgång till en dator och Internet med en oändlig mängd radiokanaler. Länge leve radion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0