Missöden, bokpaket och peruker

Idag är det en sån där dag när inget går riktigt som man har tänkt sig. Klockan har bara nått lunch men redan har flertalet missöden inträffat. Så herr Väs hade tyvärr fel när han påstod att Murphy tagit semester, han har bara lagt fokus för dagen på Linköping.

Det började vid tandborstningen i morse, eftersom kombon sov så försökte jag vara tyst och inte väsnas så  mycket i badrummet. Och alla vet ju hur det går när man försöker vara försiktig, självklart lyckades jag vicka ut hälften av innehållet i badrumsskåpet på golvet med buller och bång. Allt detta för att jag försökte ta lite tandkräm till mina små bissingar.

Traskade sedan iväg för att hämta leveransen med resten av terminens kurslitteratur. När jag kom hem och glad i hågen öppnade mitt nyinköpta, dyra paket så upptäcker jag att det saknas en cd-skiva (ja jag vet, cd-skiva är inte ett korrekt uttryck) till boken som ska börja läsas på måndag. CD:n var själva anledning till att jag beställt boken istället för att köpa den på bokhandeln och jag behöver den verkligen, typiskt! Jag har plitat ner ett mail till Adlibris och frågat var den tagit vägen så vi får väl se hur det går.

Jag slog på stort och skulle steka rödspättafiléer till lunchen och när jag väl fått isär de stackars firrarna visade det sig att en av dem fortfarande hade skinnet kvar, kanske för att slippa genansen av att vistas naken med det andra. Det är inte min dag idag, jag kanske borde gå och dra täcket över huvudet och hoppas på att det blir bättre imorgon.

Det är förresten ett under att jag har något hår på knoppen överhuvudtaget (hur ska man skriva det egentligen?) har jag just konstaterat. Eftersom jag införskaffat en ny matta vill jag gärna försöka hålla den ren och fin och tog därför fram dammsugaren och valsade över konstverket några gånger. Och jag skojar inte om jag säger att det var massor med hår på den. Om någon nån gång behöver en peruk så kan jag bidra med lite.

Man borde gå ut och få lite sol på sig, kanske ta med en bok och sätta sig en stund. Man får väl dock bylsa på sig som för den sibiriska vintern för kallt är det verkligen här, brrr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0