Lastbilar, pannkakor och bekräftelseklubben

Oj oj, nu har det gått ett tag sen jag plitade ner några bokstäver här igen. Är på benen igen men annars har det väl inte hänt så mycket uppseendeväckande.

Har umgåtts en del med mina vänner och utarbetat planer för framtiden. Inom kort stundar både pysselkvällar och bokcirkelträffar. Det känns bra att fylla sin tid med något annat än bara pluggande och tv-tittande, man kan ju bli sjuk av tristess för mindre.

Veckans mest skadeglädjande händelse inträffade på väg till en föreläsning på US. Glad i hågen kom jag traskandes och skulle gå över vägen när jag höll på att bli av med mina söta små tår. Detta i sig var ju inte så roligt men personen som struntade i lagen om att stanna för fotgängare vid övergångsställe hade nog även glömt vad körläraren sa att man skulle ha backspeglarna till. Bakom aktuell bil rullade en vit och blå volvo med ordet polis skrivet i versaler här och var. Ibland blir det dyrt att ha bråttom.

Har just varit på en promenad runt Tornby och Vasastaden för att bli av med lite av "dagen efter-självföraktet" efter gårdagens fest. Korridorsfest på Irret och sen utgång på Flamman, det var längesen men ack så trevligt. Dock är det numera allmänt känt att alla behöver vara med i bekräftelseklubben (tack för uttrycket) emellanåt, kanske borde någon starta en studenförening, vad sägs om det?

Jag har också återigen konstaterat att jag blivit gammal och klen och inte tål alkohol längre. Eller tålde det gjorde jag inte förut heller men då blev jag iallafall inte bakfull. Det tog mig två timmar att diska idag och då var det inte jag som hade förfest igår. Sen om det beror på att jag var långsam och seg eller om det är för att jag fick lov att tvätta sängkläder, borsta tänderna, lägga disken i blöt, vänta på att vattnet kallnade så man kunde stoppa händerna i det igen, äta, skriva till folk på msn, prova mina nya stövlar och leka lite med mitt stetoskop under tiden ska jag låta vara oskrivet.

Nu märks det att jag piggnat till igen och likaså har Hubert, min hjärncell, som kläckte en massa finurligheter under vår stadsvandring i skymningen. Till exempel konstaterade jag (eg. Hubert) att ovalen i Scans logga är en gaffel. Men eftersom den bara har tre taggar kan man fundera över om det inte egentligen är djävulens treudd och en hemlig fingervisning om att de försöker förgifta befolkningen med massa otäcka tillsatser i nya fina förpackningar.

När man går genom Tornby får man en överdos av lastbilar, de är överallt, högt och lågt. Jag har en speciell relation till lastbilar efter alla mil jag tillbringat på vägarna med pappa, han körde, jag sov, köpte glass och åt upp matsäckssmörgåsarna - vilken tillvaro, varför blev man stor? Jag har en inneboende hemlig dröm om att ta lastbilskörkort en dag och köpa mig en långtradare och en hund och sen kuska Europa runt och spela country på stereon, äta flottig mat på lastbilshaken och bara känna mig fri, självklart ska jag ha slitna jeans, rutig skjorta och cowboyhatt på mig också. Någon dag när man lagt ner universitetsstudierna och tröttnat på att sitta på samma ställe kanske.

Eftersom det var fest igår är jag otroligt hungrig idag och dagens begär har riktat sig mot pannkakor med smör och socker men eftersom jag inte har varken mjölk eller mjöl hemma har det inte blivit några. Under min hempromenad tror jag dock, i lagom egocentrisk anda, att hela staden konspirerade mot mig eftersom det luktade pannkakor i vart och vartannat gathörn. Därför lär jag nog traska till affären nu så det blir någon ordning på det hela.

Kommentarer
Postat av: Lorden

Säg till nästa gång du promenerar runt mina kvarter ;)

Tur att du har kvar fossingarna by the way...

2007-11-01 @ 11:46:50
URL: http://lordensblogg.blogspot.com
Postat av: Thomas

Lastibilschaffis... coolt!(en stun iaf)

Pannkakor är så bra att göra för doften sitter liksom kvar i köket även dagen efter så de luktar som ett riktigt hem för en gångs skull! :-)

2007-11-04 @ 00:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0