Slut på helg..

... nu börjar allvaret.

Dagens förvånande upptäckter:
1. Angie sov ända till klockan åtta, det måste innebära att det är något som är fel.
2. Mosad banan och kaviar knäckebröd är faktiskt gott hur motbjudande det än låter.

Jag vaknade med en skräckfylld känsla av att ha kastat bort massa tusenlappar på nåt kombinerat tränings- och bantningsprogram som ändå inte fungerade - som tur var visade det sig att det bara var en dröm. Så idag är jag fortfarande lika missnöjd med mig själv men jag har åtminstone mina pengar kvar.

Helgen blev lite mystisk, var hemma och tyckte synd om mig själv i fredags tills massa människor hoppade på mig på msn och var glada, trevliga, roande och tröstande. Så då kunde jag glömma bort tankarna på att bli anorektiker, träningsnarkoman, nykterist, vegetarian och bulimiker igen, vilket ditintills varit planen för helgen.
Den andra planen var att plugga men det gick ju inget vidare. Lördagen var vigd åt familjära aktiviteter då mina päron och äpplen var här, rena fruktsalladen, det har jag förresten konsumerat kopiösa mängder av den här helgen, gott gott. Vi traskade runt i Gamla Linköping, köpte onödiga saker, gick på stan, njöt av solen och åt glass på Bosses glassbar. Pappa kommer aldrig nånsin mer komma på tanken att stå i kö för att köpa glass och Mia kommer tjata om det så fort de är här. "ett slick sen är du fast"  Jag fick iallafall stilla farmors oro lite över att jag inte klarar mig själv, visa att jag både äter och städar och att ´min blommor överlever, jag tror det var till belåtenhet. Hon hade ju såklart en massa kakor med sig också så den som känner sig manad kan ju ringa och boka in sig på en fika.

Lördag kväll blev det lite fest och utgång och andra trevligheter, det var längesen jag var ute så det var nog dags. Men varför tittar folk så på en på vägen hem?! Jag blir ju alldeles nervös.
Återigen upptäckte jag dock att man borde festa på dagarna så man kan gå och lägga sig klockan elva och vakna utsövd dagen efter. Vem kom på att det är en bra idé att vara vaken hela nätterna? Det är ju helt emot ens naturliga principer som säger att när det är mörkt ska man sova. Nästa gång jag har fest ska jag ha den på eftermiddagen och skicka hem alla klockan tio.

Nu måste man nog plugga. Vilket egentligen betyder att man måste börja gå och välja skiva att lyssna på, bädda sängen, hämta nåt att äta, koka en kopp te, fundera på vad det var man skulle läsa egentligen, leta efter böcker och anteckningsblock, kasta ett antal pennor som inte fungerar, flytta sig ett par gånger mellan soffa och skrivbord, städa undan lite grejer man inte behöver, lägga disk i blöt, gå och borsta tänderna, sätta på sig strumpor, ta av sig strumpor, tända lampan, flytta datorn, läsa nyheterna och sen till sist börja läsa. Vem har sagt att det skulle vara lätt att vara student?  Ja, just det jag glömde skriva med att uppdatera bloggen.

Hoppas det börjar regna snart.
Nu ska jag läsa om höftens anatomi, tjoflöjt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0