Jobb, brandmän och midsommarplaner

Oj oj oj, nu händer det grejer. Den här veckan har jag hunnit med att börja jobba lite smått, men det är bara uppvärmning för nästa vecka är jag ledig. Jobbet verkar bli ganska lugnt, personalen skrämde upp mig med att det var några besvärliga vårdtagare men de visste uppenbarligen inte vad de pratade om. Att jobba på den avdelningen kan liknas vid rena semestern jämfört med att jobba på hemtjänsten i Marnäs, där fanns det krångliga vårdtagare vill jag lova. Men jag ska inte klaga, det kan vara skönt med lite lugn och ro och det lär ju komma hektiska dagar också.

Idag har jag blivit påkostad utbildning utav min kära arbetsgivare så jag har tillbringat dagen i Smedjebacken med att vara på bradnsjyddsutbildning och lyftteknikskurs. På brandstation fick vi kolla på filmer och lägenhetsbränder och sen släcka stackars Åke som den elake brandmannen tände eld på gång på gång. En av filmsnuttarna var från statens provningsanstalt (heter det så?), där skulle man jobba, tänk vad roligt att få testa massa olika grejer hela dagarna. De kanske söker försökskaniner? Eftermiddagens lyftteknik var väl inte riktigt lika roande och innehöll mycket färre brandmän att titta på men ack så lärorik.

Den kommande lediga veckan skall tillbringas utsträckt på en handduk på stranden och med att börja sortera upp plugget inför tentan i augusti, nu ska ni få se på sjutton. Detta är dock lite väderberoende, iallafall strandvistelsen, plugga är svårt oavsett väder men just nu är jag sugen på att sätta igång, hoppas det håller i sig. Sen ska jag så klart fortsätta vara duktig och träna, jag måste bara hitta min borttappade kondition igen, om någon skulle se den kan ni stoppa den i ett kuvert och posta till mig så skulle jag vara tacksam.

Vissa människor borde förresten hållas instängda i ett mörkt madrasserat rum, återsåg en sådan idag och inget illa ment men jag gillar inte folk som har galen inställning till saker och ting eller är alldeles för egoistiska. Sen kan det tänkas att jag är likadan men då är det upp till mina medmänniskor att upplysa mig om det så lovar jag att bättra mig. Nu ringer det, men jag orkar inte gå och svara, det lär inte vara till mig iallafall, jag bor ju inte här.

Vad händer på midsommar nu då? Jag blir alldeles förvirrad. Maten är inhandlad och vinet med, sen är frågan bara vart alla godsaker ska inmundigas. Hur som helst så ska jag nog lägga mig och sova bort huvudvärken nu så kan man kanske hinna med en promenad innan frukosten och jobbet imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0