Propeller av ryggmodell efterlyses

Angie! Angie! Världens bästa Angie! 
vackra, snälla, lagom tjocka Angie,
genomkloka, underbare Angie!
Undra på att alla gillar mej. 

Idag är mitt humör en solskenshistoria, utan minsta gråa moln, möjligen något fluffigt vitt som hör till en vacker sommardag.

Hmm.. helgen ja. Provade Restaurang Piren, mycket trevligt, men inget ställe att rekommendera för eventuella dejter då bordsgrannarna garanterat hör vad ni pratar om. Maten var god men jag upptäckte att en gammal skolkamrat till mig har nog tagit sig vin över huvudet. Kvällens roligheter började redan innan jag och Väsman hann få ur sakerna ur bilen hos värdinnan med årets skrattanfall, tydligen är receptet på en bra kväll en påse BH:ar, en handväska och en flaska Asbolute Ruby Red.

Träffade lite människor som jag inte sett förut och vissa av dem kan man ju till och med stå ut med fler gånger. Jag fick dock stoltsera med min mer makabra sida och prata om dissektioner, tarmar och folk med lapp om tårna under mellanfesten, vilken blev en mycket trevlig tillställning där undertecknad nog dock konsumerade lite för mycket etanol. Det kan bli för mycket även om det är miljövänligt, vilket grundade misstankar om en stundande huvudvärk men efter lite dans på ett, för ovanlighetens skull, Trä'gårn som inte var fullt av fjortisar så traskade vi till Furuborgsvägen för att sova. Promenaden bjöd på någorlunda seriösa diskussioner trots alkohol och tidpunkt på dygnet. 

Gårdagen är en seg, men dock ganska angenäm historia, trots att skallebanken uteblev. Angie klev inte ur sängen förrän halv elva (kors i taket) och förflyttade då sig raskt till soffan för att fördriva ett par timmar med kungen av Skottland, något som kan rekommenderas. Efter den aktuella prinsrapporten rullade jag sedan hem mot Tolvsbo igen för att där mötas av regn och arbete och inte alls den goda mat och en tupplur på soffan som jag hade hoppats på, men vad gör man inte för sina kära päron.

Under dagen har det ställts till med dans på Hedgården, hittade ett gammalt band med dragspelsmusik att stoppa i bandspelaren till stor förtjusning hos de boende. Sedan dansades det både vals och rullstolshambo vill jag lova. Det är så roligt att se pensionärerna glada, det behövs så lite men det förgyller verkligen deras annars så gråa vardag.

Helgens relativt nyktra fyllesms har resulterat i större förvirring än vanligt men inatt vaknade jag och läste små bevingade ord som kan överanalyseras långt på äkta angieskt manér (heter det så?) Fröken tjatlund måste ju leva upp till sitt rykte. Nu ska jag ta och packa ihop alla mina böcker och åka på pluggläger till fröken prinsjägares residens. Kvällens stora utmaning blir att undvika att ge sig ut och springa då fotleden kan tänkas anta en ton av blått och troligen mår bäst av att vila. Jag får fokusera på jordgubbarna så kanske tränandet känns mindre lockande.


Det blir alltid värre framåt natten
lång från alla ljusen alla skratten
ligger vaken,
tänker på dig
minns för mycket
och är ensam

Kommentarer
Postat av: Prinsjägerskan

Kom ihåg att diska nu när du bor hos mig. Och du... släpa inte hem för mycket pojkar bara ;). Du ska plugga också vet du.
Saknar dig jättemycket.
Kram.

2007-07-10 @ 07:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0