Nyhetsmorgon utan tv

Okej, nu ska jag komma med omvälvande nyheter med betydelse för hela mänsklighetens framtid. Jag ombeder alla att sätta sig innan läsningen fortgår då jag inte tar något som helst ansvar för eventuella fallolyckor och ännu inte lärt mig spika ihop ben. Skulle ni inte lyda detta råd får ni återkomma efter termin åtta så ska jag se om jag kan, i bästa tandläkarstil, skapa mig ett nytt benbrott att laga.

Nåja, åter till de nya rönen, jag har under lång tid bedrivit studier på området. Visserligen har dessa varit empiriska och kanske inte alltid vetenskapligt korrekta men alla resultat verkar peka åt samma håll och eftersom detta inte är någon vetenskaplig artikel som ska granskas av gamla gråhåriga män i lika grå kostymer, så kan jag dela med mig av mina upptäckter till världen (ni alla fem läsare eller vad det kan vara).

trumvirvel tack! Efter att ha varit vaken otaliga nätter nu och kontrollerad fakta och trots att jag ofta är den första att säga att man "aldrig så noga kan veta, saker kan förändras" så kan jag nu avslöja att världen står kvar och troligen kommer göra så under hela min livstid iallafall. Den existerar fortfarande och cirkulerar i sin bana kring solen precis som förr, även om kommande generationer kanske får se jultomten i shorts och solglasögon istället för röd luva.

Ursäkta mitt utspel, men jag är så trött (?) på att inte kunna sova. Är det någon som har bra tips för en god natts sömn så plita gärna ner dem åt mig. Det vill säga tips förutom att dricka varm mjölk med honung, undvika kaffe, motionera, ta det lugnt på kvällen, sova med sällskap, ha mörkt, svalt och tyst i rummet och att sova på regelbundna tider.

Nu när jag klarat av detta forskningsprojekt är det väl dags att ta tag i något nytt, kanske undersöka likheterna mellan herr Cohen och Sir Väs, men fyra flaskor whiskey varje kväll kommer göra ont i plånboken. Men sjung gärna Hallelujah för mig så kanske jag somnar.

Nu är det dags att ta tag i den här dagen.
http://sirvas.blogg.se rekommenderas



...I did my best, it wasn't much
I couldn't feel, so I tried to touch
I've told the truth, I didn't come to fool you
And even though
It all went wrong
I'll stand before the Lord of Song
With nothing on my tongue but Hallelujah

Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah...


P.S.  Varför skickar pojkar nakenbilder på sig till mig? D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0