Tågresor, ändrade planer och förvandlingar

Hej hopp!

Nu är det dags att dra åt både livrem och hängslen för Angie och börja plita ner sina tankar igen. Sen senast har det inte hänt så mycket, samtidigt som det har hänt massor. Angien har varit hemma i Dalom och väntat på tentaresultat, åkt en massa tåg och ordnat sysselsättning inför hösten.

När man åker tåg får man iaktta allsköns olika människor oavsett om man vill eller inte. Det är barnvagnar, pensionärer, punkrockare, småbarn på första tågresan själva och affärsmän om vartannat men aldrig har jag varit med om en sådan lustig förvandling som jag fick beskåda på hemresan en fredagseftermiddag.
I godan ro satt jag på tåget lutad över en bok och med herr Vinterdäck djupt inborrad i öronen, emellanåt kikade jag upp för att se vad som hände omkring mig i den i stort sett öde vagnen. På andra sidan gången satt en herre i kostym med tillhörande portfölj, laptop och antydan till gubbmage. Han såg något sliten ut och som en typisk affärsman på väg hem efter en veckas hårt slit, han talade dessutom i telefon med frun (kan man anta) en stund under resan. Jag tänkte inte mycket mer på honom utan fortsatte läsa min bok men rätt vad det var när jag kikade upp igen så hade han förvandlats till en hyfsat snygg, välklädd och avspänd kille på väg mot helgens aktiviteter. Nu misstänker alla förstås att portföljsnissen gått av och någon annan satt sig på exakt samma plats av alla lediga i kupén men så var icke fallet. Det enda som hänt är att han tagit av sig kavaj och slips, knäppt upp översta knapparna i skjortan, tagit på sig en sportig väst och rufsat till håret lite - och blivit attraktiv och tio år yngre!  Jag måste ju säga att det grämer mig lite att erkänna att alla inte är snyggast i kostym även om jag föredrar det om jag får välja, eller kanske ett par slitna jeans och en vältränad mage... äsch nu blev det svårt.

Nu till veckans bravader. var hemma en sväng efter tentan för att vara social och invänta resultatet, det gick som väntat på skogspromenad så nu blir det till att läsa annat. Hann under vistelsen med både surströmmingsätande, leksaksrensning, sexleksaksinköp och en mycket trevlig bastufest där jag passade på att bli full som en kastrull.

Dagens mest gnagande tanke är att det är dags att få lite ordning på sitt liv igen med nyttiga vanor och rutiner. Därför har jag både rensat skafferiet och kylen på onyttigheter (jag lämnade kakor åt väset) och återinfört morgonpromenaden. Med lite jävlaranamma nu så ska man nog få ordning på angien igen och lite mer energi i både kropp och knopp. Ett plus är ju dessutom om man kan börja sova igen, men det kanske är att önska sig för mycket.

Imorgon är det dags för min första föreläsning på psykologikursen, jag kommer känna mig vilsnast i världshistorien - om jag ens hittar till rätt sal. Ska bli grymt kul iallafall, kan tänkas är det att ta vatten över huvudet att läsa psykologi nu men man ska ju ägna tiden (läs: livet) åt att göra saker man är intresserad av. Ska sätta mig och läsa nåt kapitel i boken snart så man är lite förberedd när man kommer dit.

Nu är det snart dags att pallra sig ner på stan för en något sen födelsedagsfika med pedalen.
Tjipp och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0