Angiefel, bussprat och ensamhet

Okej, nu är det avgjort, det måste vara nåt allvarligt fel på mig, jag klarar inte av att vara själv längre. Så fort jag blir lämnad ensam så flyttar ett helt fotbollslag med demoner in i huvudet på mig och gör att jag inte fungerar normalt utan bara tänker massa destruktiva tankar.
Har just ätit lite fast det känns som att jag borde låta bli, men så kan man ju inte hålla på, det är bara ännu ett bra sätt att misshandla sig själv och ingenting blir bättre. Jag förstår bara inte hur jag kan avsky allting som alla andra säger är fint på mig. Det jag får komplimanger för är samma delar av mig som jag förbannar när jag står och vrider och vänder mig framför spegeln. Varför kan man inte bara få vara nöjd och trivas med sig själv?
Är det min smak det är fel på kanske, om folk gillar det  jag avskyr samtidigt som jag aldrig får komplimanger för sånt som jag tycker om med mig själv. Så måste det vara, jag är antagligen fel ute och borde gå på kurs i smak och stil. Har fallit offer för ett par av mina demoner idag och promenerat till stan och bara ätit en smörgås till lunch för att jag skulle äta glass. Aja hur som helst ska jag ge mig ut och springa om ett tag tror jag så jag kan känna mig lite tillfreds med mig själv. Sen får man sova och imorgon ska jag träffa Jocke och Sofie och så länge jag har sällskap går allting bra.

Har köpt nya skor idag och en tröja och leggings, jag börjar ha handlat alldeles för mycket moderiktiga saker för mitt eget bästa, vad är det som händer med mig egentligen? Det är tur att man åtminstone aldrig är ens i närheten av att vara först med något.

Jag vill inte vara själv ikväll, ändå har jag tackat nej till två fester, är inte det ännu ett exempel på livets otroliga ironi. Nej förresten, har tackat nej till tre fester om man ska vara nogräknad. Det innebär att jag inte har någon som helst rätt att klaga över att jag är ensam ikväll, men jag vill ju bara sitta i en soffa och snacka skit och skratta lite med någon, bara ha nån här som håller alla elaka tankar borta. Mitt liv känns som en berg- och dalbana just nu, jag hoppas bara att, när allt stabiliserar sig i denna sinuskurveliknande färd, jag stannar på topp eller möjligen på väg uppåt.

Apropå något helt annat så kan det vara så att Winnerbäcks nya singel "Om du lämnar mig nu" är något av det finaste som skrivits på länge.

Jag trodde det var fotbollslandskamp ikväll men ack så fel jag hade, får hålla till godo med friidrott.

Nu vet jag vad jag vill göra ikväll, jag vill kasta saker, städa och rensa ur, det ger en sån skön känsla. Men eftersom jag levt rövare i min lägenhet i några veckor så finns det inte mycket kvar att rensa ur, tyvärr, om man inte ska slänga sakerman vill ha kvar och det verkar ju otroligt dumt. Men jag måste göra något nu annars kommer jag bara bli ledsen ikväll. Ska nog börja läsa Fucking Sverige av Göran Greider och hoppas på att den är lite underhållande.

Bara en sista fundering. Om man är utlänning och åker buss, ger det automatiskt rätt att prata hur högt som helst. Visserligen är det troligen inte så  många som förstår vad man pratar om, men man vill ju ändå inte höra det. faktum är att det är ännu mer irriterande att höra folk prata HÖGT och inte förstå vad de pratar om. Eller är det så att man tror att svenskar, med undantag för fjortisar, pratar tyst med varandra för att folk inte runt omkringa vill höra VAD de säger och att det är lugnt om man pratar ett annat språk?

Nu ska jag sluta vara negativ för ikväll, läsa lite, springa, tvätta håret och sova.
Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Shirin

Hej vännen! Tack för din kommentar, den värmde. Vissa dagar är på topp och andra lite länre ner..men sånt är livet! Jag hoppas att allt är bra med dig och att livet leker :) Kram /Shirin

2007-08-26 @ 17:30:07
URL: http://nogg.se/shirin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0