Det blev ju bra till slut

*sjunga* "Släck alla ljus, tänd på min kropp, gör vad du vill här på vågornas topp.."

Angie är glad, har kommit på att man ju har massa saker att vara glad för. Och till alla er som behandlat mig illa, förvänta er inte att ni ska få nåt bra tillbaka eller ens att jag tänker gråta över det, nu ska jag bara vara glad.

Har haft lite semester idag, tack Imre för sällskapet, var trevligt att sola. Dagen till ära har jag tagit tag i mitt eviga pizzasug och bakat pizza så nu kan jag äta det  i flera dagar framöver. Dock är det sant som jag brukar säga, pizza är aldrig så gott som man tänker sig.

Som så många gånger tdigare har jag konstaterat att det är ketchupeffekt på mina dagar för först händer inget och så händer ingenting ett tag till och sen händer en massa saker på en gång. Kvällen har tillbringats med att hänga gubbe på msn (även om inte en enda av gubbarna blev hängd, dödsstraffet är ju avskaffat i Sverige) med Erik. Observera nu att jag skrivit om dig! =) Sen bar det av på promenad igen, som sagt jag har träningsabstinens. Det är sjukt hur mycket saker man hinner tänka på medan man är ute och går, hjärnan får jobba på högvarv. Det kanske beror på att en stor del av själv gåendet styrs på ryggmärgsnivå, men nåja. 
Jag krockade med en humla, det gör tydligen ont även om man inte åker motorcykel. Jag ska bli en humla i något kommande liv (efter katt och ko), tänk vad härligt att kunna flyga bara för att man inte vet att man inte kan det egentligen. Vilka oanade möjligheter det öppnar för en, så länge man inte är medveten om att man inte klarar av något så fungerar det utmärkt, det måste vara perfekt.
Jag passerade Rydskogens idrottsplats och konstaterade att det stod många bilar där. Det är ju allmänt känt att Linköping är världens största by så min fråga är, varför tar man bilen till motionsplatsen när det är cykelavstånd överallt? Förtar det inte lite av vitsen med att träna, för att röra på sig. Och dessutom ska man ju numera vara klimatsmart, då borde man tänka på sånt. Lite kul att Linköping dessutom ska vara Sveriges mesta cykelstad, men det är väl jag som funderar för mycket över saker som vanligt.
Slutet av promenaden blev en bergochdal-bana med bråkande kärlekspar och barnskratt och fotboll men jag lyckades ta mig hem med förståndet i behåll, tror jag.

Nu borde man göra nåt vettigt, eller förresten om man inte gjort det hittills, varför börja nu? Min SYV har sagt att man måste ha ledigt en dag i veckan så det blev väl idag då.

Imorgon är det dags för Valborgsfirande med LiTHe Blås, har stor potential för att bli skoj. Henrik har ju varit vänlig nog med att förse mig med en barnvakt kallad Torsten eller Mårten eller nåt, jag minns itne riktigt. Jag vet iallafall att han har blåskläder på sig och en stor blå-gul fotbollsformad hatt så det ordnar sig nog. Sen får vi väl se om det blir någon överrraskningskram under kvällen också.

Jenny, jag väntar fortfarande på rapporten!

Dagens lärdom: Ha inte bråttom om du har urringat linne på dig och ska äta nötter, de hamnar lätt fel och så får man stå där och gräva vilket ser ganska komiskt ut för alla andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0