Ångestmorgon

Då har man vaknat, det är en lång process. Till skillnad från, som för de flesta andra människor, så är det helgmorgnar och inte vardagsmorgnar som är besvärliga för mig. Man vaknar alltid med känslan av att man måste sova lite längre, det är liksom inte acceptabelt att kliva upp före klockan sju en söndagsmorgon. Och nu tänker ni, men gå inte och lägg dig så tidigt då, men det har ingen betydelse, jag är vaken i ottan oavsett om jag somnat 20:00 eller 04:00. Nåja, vaknade första gången runt sex, har sedan somnat om ett par gånger, till sist sken iallafall solen när jag vaknade så då tyckte jag att jag kunde gå upp. Men den här världen styrs ju av Murphys lag så lyckan höll inte i sig så länge, solen försvann i takt med att jag hann prova vilka av mina bikinis(?) som jag kan ha den här säsongen. Kvar är bara frukostsuget, en obeskrivlig olust att gå på morgonpromenaden, en seghet i huvudet till följd av att ha somnat om för många gånger, kroppsångest och så klart, en hög badkläder och en obäddad säng.

Just nu skulle jag bara vilja att det låg nån annan i min säng och slumrade sött som man bara kunde ligga brevid och glädjas åt att slippa vakna ensam. Just nu skulle jag mest hångla en hel kväll tills man inser att man måste gå hem och sedan vakna med en underbar pirrande känsla i kroppen och träningsvärk i tungan, det hade varit mysigt. Istället för att behöva gå ut och se alla nyförälskade par på stan, ja det är sant och jag erkänner, jag är avundsjuk. Jag vill också hålla handen på stan!

Det är förresten nu "Idag ska jag vara lycklig" kommer in, så;: idag ska jag vara lycklig! Så nu ska jag traska iväg på en promenad i rydskogen och låtsas att jag är hemma i Dalarna, sen gå hem och lyssna lite mer på Tomas Ledin och käka frukost så kanske det här kan bli en bra dag till sist. Har en stark lust att bli fotograferad av nån som kan saken så att man kan få känna sig lite fin, men det har väl snart gått över.

Se där, nu kikar solen fram igen, allt artar sig till det bättre till och med min vad som snart kan tillåta att mina promenader blir löpturer igen. Den som behöver bli lite gladare kan förresten kontakta blåset och få en ballong, för ingen kan ju vara nere med en ballong.

Tjohej!

Kommentarer
Postat av: jaanet

känner igen mig helt sjukt mycket

2007-04-29 @ 09:05:22
URL: http://www.janeteklund.blogg.se
Postat av: Louise

Hej darling! Underbart roligt att du skaffat en blogg. Tänkte först att jag inte skulle skriva något, utan bara smygläsa den lite. Men här sitter jag i alla fall och skriver till dig. Ha en underbar dag!!!

Ps! Jag kan fotografera dig i vackra sommarsverige lite senaren i år (läs: i sommar när vi är lediga).

Stor kram från Eskilstunabruttan!

2007-04-29 @ 09:40:46
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0